Pagina 1 van 1

Taal Rabobank wijzigen van Engels naar Nederlands

Geplaatst: 13 feb 2025, 17:09
door Administrator
Afbeelding
Sommige (nieuwe) BankTrans gebruikers¹ kunnen Rabobank transacties niet inlezen en krijgen deze foutmelding:
Afbeelding
¹ Naanab gebruikers hebben hier geen last van.

De oorzaak is meestal dat de gebruikte taal Engels is in plaats van Nederlands.
Het vreemde is dat gebruikers Engels voorgeschoteld krijgen in plaats van standaard Nederlands?² Tot nu toe heb ik geen idee wat de oorzaak kan zijn. En zolang de oorzaak onbekend is, kun je moeilijk een oplossing bedenken.

Alhoewel, als bij een Rabobankklant de instelling op Engels staat, is het eenvoudig deze te veranderen naar Nederlands. Andersom ook, maar daar dient dit forum niet voor.
² Reactie Rabobank: "De standaard instelling is Nederlands. Het kan zijn dat de klant zelf de instellingen heeft gewijzigd".

Van Engels naar Nederlands
Het veranderen van taal doe je tijdens het inloggen.

Als de hoofdpagina in het Engels is, is het tijd te switchen naar Nederlands. Klik op Settings:
Afbeelding

Vervolgens op Personal Details:
Afbeelding

Vervolgens op Language:
Afbeelding

Hier wordt uitgelegd hoe je de taal wijzigt:
Afbeelding

Als je, zoals ik, gebruik maakt van Browserregistratie, heb je een probleem. Rechtsboven staat niets. De oplossing vind je linksonder: Log in using Rabo Scanner or Rabo App:
Afbeelding

Rechtsboven staat nu wel een aanklikbare NL, en een uitgegrijsde EN:
Afbeelding

NL selecteren om vervolgens in te loggen. Als bovenin de balk de opties in het Nederlands verschijnen, is het gelukt:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding SHA1 hashcode: 1099a1beb76e8789b5f5d0cf605fb90cb83263ae 20250407 229w #151